Ukončení sezony

12.11.2016 18:42

Dobrá orienťácká sezóna má mít pořádné zakončení. Letos jsme vyzkoušeli novinku - společnou akci žluté a červené skupiny pod vedením Jany B. a Martiny. A bez rodičů! Jaké to bylo, si můžete přečíst z reportáže spokojených účastnic.

Víkend začal srazem na nádraží v Dobříši, kde se sešlo 13 dětí ze žluté a červené skupiny. Na starost je dostaly Martina a Jana Bochenkovy.

Hned na začátku jsme museli řešit první problémy, vlak nepřijel, a tak jsme čekali na autobus, který nám poslali jako náhradu za nejedoucí vlak. Autobus nás dovezl do Čisovic, kde na nás čekal vlak do Vraného nad Vltavou. Tam jsme přestoupili na spoj do Prosečnice. Poté jsme se vydali na dlouhou devíti kilometrovou cestu do Těptína, při které jsme hráli spoustu her. V Těptíně jsme se ubytovali v nové soukromé základní škole, všem se nám moc líbila. Asi v půl šesté nám přinesli večeři z vedlejší restaurace, řízky a bramborovou kaši. Po večeři jsme se rozdělili do tří týmů, každý tým dostal osm obrázků a mapu. Postupně nás vypustili do lesa. Na mapě byly zakresleny kontroly a každou z nich jsme museli poznat podle obrázku. Na určeném místě jsme vždy našli kartičku s písmeny. Na závěr jsme z nalezených písmen zjistili, kde se nachází poklad s křupkami, brambůrkami a jablky na druhý den k svačině. Po večerní hře jsme si pustili napínavý film Zloba, královna černé magie, byl to opravdu zábavný a napínavý film. Pak jsme šli spát.

Ráno jsme museli vstávat brzy, abychom vyšli včas. Samozřejmě jsme nevyšli tak, jak jsme chtěli, ale to nakonec nevadilo. Ze školy jsme si to namířili přímo do štol. Cesta byla dlouhá zhruba 9 kilometrů. Následovala prohlídka dvou štol. V jedné jsme dokonce lezli po žebřících 21 metrů starou šachtou. Druhá byla zase delší, naučnější a mohli jsme v ní vidět několik přezimujících netopýrů. Po prohlídce jsme se vydali na tříkilometrovou cestu do blízké vesničky, zde jsme navštívili místní kavárnu a každý si dal zákusky dle libosti. Po dlouhé, sladké zastávce jsme se vypravili na vlakové nádraží. Chvíli jsme čekali, než přijel vlak, byla to taková starší rachotina, ale jelo se v ní dobře. Dojeli jsme na přestupní stanici Vrané nad Vltavou a na Dobříš jsme dorazili zhruba v 18:40, kde si nás rodiče vyzvedli.

I přes to, že jsme byli utahaní, celý víkend jsme si užili!

Annabell, Martina a Julča N.